Sitten kun minulla olisi tosi kova nälkä ja väsy, ottaisi äiti minut sohvalle viereensä maate ihan itseensä kiinni. Laittaisi peiton päälle niin että me molemmat oltaisiin siellä lämpimässä ihan kaulaa myöten. Juottaisi minulle lämmintä maitoa niin että masu tulisi täyteen. Ei lähtisi siitä mihinkään vaikka vatsani olisikin jo täynnä ja nukahtaisin. Olisi siinä, ihan kiinni. Antaisi minun pitää tissin suussa koko nukkumiseni ajan. Ei se varmaan huomaisi, että jossain vaiheessa lopettaisin syömisen ja siirtyisin kehittämääni uninypytykseen. Siinä olen jo syönyt mutta suuni jatkaa tasaisin väliajoin kevyttä lupsuttavaa liikettä. Niin kevyttä, että maitoa ei sillä enää heru ja voin äidin huomaamatta samalla nukkua. Sillä mikä olisi sen ihanampaa kuin äiti lämpimänä ja turvallisena unikaverina ihan kyljessä kiinni. Jatkaisin nypytystä jopa puolentoista tunnin ajan. Välillä menisin niin syvään uneen, että epähuomiossa päästäisin tissin lipsahtamaan suustani. Huomaisin erheeni kuitenkin välittömästi ja hamuilisin sen äkkiä takaisin suuhuni, vielä lämpimänä. Nukkuen samalla, tietysti. Kun olisin nukkunut tarpeeksi, heräisin leveän hymyn kera ja kujertaisin äidille jotakin mukavaa. Siinä vaiheessa minun olisi kuitenkin jo pakko päästää irti sillä leveä hymy irrottaa otteen väkisinkin.

Mun täytyy valitettavan turhan usein olla toteuttamatta tätä pienen pojan fantasiaa. Kun se unihetki on niin kätevä käyttää vaikkapa syömiseen tai muuhun omaan toimintaan. Mun täytyy aina Ukon nukahdettua irrottaa itseni imusta tosi varovasti ja siirtää poika imetystyynyn päältä keinuun nukkumaan. Tämä tietysti havahtuu siihen hieman mutta on siirtoon jo niin tottunut että jatkaa sujuvasti uniaan. Joskus olen irrotusvaiheessa niin varovaisen taitava, että Ukon suu jää tekemään tyhjäkäyntiä. Se on niin koomisen näköistä, että saan tosiaan pinnistellä etten hirnu ääneen. Pienestä olisi niin mukava jos äiti olisi siinä uniseurana ja mikäs sen parempi tapa varmistaa se, kuin yrittää lukita mama siihen omalla suullaan.

Olen pyrkinyt toteuttamaan tätä kimppanukkumista kerran päivässä. Iltapäivällä, kun on sopiva hetki, rakennan meille yhteisen pesän sohvan nurkkaan. Viltti, tyynyjä ja lämpimiä kehoja mukavissa asennoissa. Käymme siihen köllimään vieri viereen ja usein seuraan liittyy pari kissaakin. Siinä on meillä rauhallinen lämmin hetki. Iltapäivän imetysröhnötys.