..se tämäkin vauva..

..otti ja täytti yhden vuoden

 

Taidan kävellä. Tähän mennessä otin kaksi askelta, tänään on mennyt neljä-viisi. Olen todella ylpeä saavutuksestani. Ilahdun suunnattomasti isoista kehuista ja väläytän niistä leveän hymyn. Olen muutenkin ollut aina sellainen hymypoika. Äiti ihmetteleekin kuinka aina hymyilen ja nauran vaikka tähänastisessa elämässäni on ollut aika tuskaisiakin jaksoja. Isi on ollut erityisen iloinen siitä kun ilmaisen selkeää iloa ja riemastusta kun hän tulee töistä. Osaan kyllä myös känkätä. Olen alkanut ilmaista omaa tahtoani aika lujasti; huudan kovaa ja heittäydyn maahan pitkälleni jos asiat eivät mene mieleni mukaan. Taidankin olla sitä tyyppiä joka tulevaisuudessa heittäytyy kaupassa lattialle huutamaan jos en saa mitä tahdon.

Ruokapuolella on suhteellisen seesteistä. Pystyn syömään kahtatoista ruoka-ainetta enkä oireile, jos ruokavaliota ei yritetä laajentaa. Sitä kuitenkin täytyisi yrittää koko ajan laajentaa ja silloin reagoin ruoka-aineesta riippuen joko heräilemällä tiheästi tai ihan kipuitkulla pitkin yötä. Kasvan kuitenkin ihan mukavasti, hoikanpuoleisena mutta tasaisesti. En ole silkkikurkku vaan syön ihan kunnon palasia neljällä hampaallani. Lempiruokaani on maustamaton soijajugurtti. Jos mikään muu ei mene, se on varma valinta. Olen kova työntämään suuhuni kaikkea minkä löydän. Niinpä monesti oireilen öisin ihan vain sitäkin kun olen löytänyt lattialta jonkin murusen jotain minulle kuulumatonta ruokaa. Tutti on minulle tärkeä ja monesti saan lohdun ihan pelkästään siitä että tutti löytää takaisin suuhuni.

Olen alkanut verbaaliksikin; oho, au, hei, ääti (äiti) aati (Ahti) ja ehkä omituisin: apuva. Nostan puhelimen korvalleni ja sudin käsiäini yhteen kuten kädet puhdistettaisiin vaikka pölystä pihatöiden jälkeen. Koomisinta on kuitenkin liikkumistyylini. Äiti yrittää saada siitä videon vielä kun tyyliäni käytän; nousen kuin lisko neljälle raajalle ja koikkelehdin eteen päin hurjaa kyytiä jalkoja sivukautta heitellen. Välissä otan pikku spurtteja loikkimalla kuin sammakko.

Herään aamulla aina iloisesti jokellellen ja huhuillen. Nukahdan helposti yöunilleni ja päiväunia nukun vielä kahdet. Rakastan kylpemistä.

Olen ihana pieni päivänsäde joka valaisee iloisuudellaan minkä tahansa päivän.