Mä olen ollut erään hienostuneesti ranskalaiselta kalskahtavan kosmetiikkapostimyyntifirman asiakas jo hyvän aikaa. Itse asiassa 19.6.1995 lähtien, tässä kirjeessä kiitellään ja luvataan palkita asiakassuhteeni kauniilla sormuksella. Mä toki olenkin ollut tuolle firmalle oikea A-asiakas; 90-luvun loppupuolella tilaajalahjat sai aina ilmaiseksi siitäkin huolimatta ettei halunnut tilata mitään. No mähän en silloin yleensä tilannutkaan mitään mutta muistin kyllä ronkua aina ilmaiset lahjat kotipesään. No sitten käytäntö muuttui, epäilemättä mun tuottamattoman asiakassuhteen takia, siihen, että lahjat sai vain tilauksen yhteydessä ja postimaksunkin joutui maksamaan paketistaan. Paitsi kun tulee tarjous ettei lähetyskuluja veloiteta. Silloin mä taas voin tilata jotain pientä. Sen verran, ettei pientoimituslisää veloiteta ja maksuaikaahan mä tietty otan sen korottoman 3 kk.

No nyt tässä kirjeessä taas on sellainen tarjous joten tutkin läpyskät tarkemmin. Kiinnitin huomioni siihen, kuinka jännittäviltä tuotteiden nimet kuulostavat. Laosin lootuskukka, Kalifornian manteli, Kiinan tähtianis ja Brasilian kahvipapu. 

Mut jotenkin nää ei mun perstuntuman mukaan niin Suomalaisille kolahda. Jotenkin Kiinan tähtianis on vähän vaikea kuvitella suihkugeelin haisuksi. Mä luulenkin että mynti kasvaisi reilusti jos firma lanseeraisi Suomalaisille suunnatun tuoteperheen. Siinä tuoksut olisivat sellaisia, mitkä jokainen Suomalainen tietää ja tuntee ja näin talviaikaan osaa tuoksuista ihan kaipaa.

Tuoteperheeseen voisi kuulua esimerkiksi

Vastaleikattu nurmikko
Tuore saunavihta
Ulkona kuivatut lakanat
Savusauna
Kesäsateen jälkeen
Koivuhalko
Pakkasaamu
Syysmetsä
Juhannusyön kokko

Mä ainakin lankeasin samalta istumalta pakkasaamuun, kesäsateen jälkeen ja ulkona kuivattuihin lakanoihin. Ja veikkaan että moni muukin.

Kysyin myös mieheltä miehistä mielipidettä mikä tuoksu häneen kolahtaisi. Täytyyhän sarjassa olla molempiin sukupuoliin vetoavia tuoksuja.

Vastaus tuli sen kummemmin miettimättä

Saunapuhdas p***u

Että siitä sitten vaan lanseeraamaan partavaahtoa