Nyt Veetus on kaksi ja puoliviikkoinen. Eilen käytiin ensimmäisen kerran neuvolassa sitten terveydenhoitajan kotikäynnin ja Veetus on kerännyt ihan uskomattoman määrän painoa. Syntymäpaino oli 3275 g ja kotiutumispaino 3140 g. Eilen paino oli huimat 3670 g eli Veetus on lupsuttanut itselleen syntymäpainoon lähes 400 g lisää. Terkka sanoi että hän olisi ollut tyytyväinen jo siihenkin että nyt oltaisiin takaisin syntymäpainossa:)

Eli ruokahuolto tosissaan pelaa ja massaa aletaan keräämään näköjään heti alusta asti. Eipä meistäkään kumpikaan mitään pieniruokaisia ole joten en yhtään ihmettele pojan ruokahalua. Onneksi imetyksen kanssa mentiin lujaa kyytiä eteenpäin ja nyt ollaan syöty jo monta päivää pelkästään tissiä, ainoastaan miehen hoitama ensimmäinen yöruokinta vedellään nannilla jotta mä saan nukkua. Tiheiden imetyksien aikaansaama ärsyke ja Veetuksen pohjaton ruokahalu kohtasivat ja siitä olen tosi iloinen ja tyytyväinen. On mahtavaa pystyä ruokkimaan oma poikasensa.

Tungin muuten kaikki äitiyspakkauksessa tulleet liivinsuojat komeron perälle ajatellen että ei mulla sitä kyllä yli tule roiskumaan mutta niin vain oli, että eilen kun katselin tuota tuota nukkuvaa kääkylää, ja ajattelin että kohta se varmaan herää syömään, oli yhtäkkiä paita tissien kohdalta ihan märkä. Mä olen luullut että toi ajattelemalla saatu maidoneritys on jotain legendaa...

Tää tissien kokokin on jotain ihan muuta kuin mihin oon tottunut. Mulla oli aiemmin urheilulliseen elämäntapaan hyvin soveltuva B-kuppi. Nyt mennään E-kupissa. Nää hinkit on ihan valtavat. Roikkuvat tuolla jossain navan eteläpuolella ja heiluvat valtoimenaan jos kävelen ilman rintsikoita. Veetuksen pää on pieni tossa rinnalla. Mies pelkää näitä ja aurinkokin pimenee näiden varjossa. Rintsikoita vois kuvitella pakarankannattimiksi ennemminkin. Mahallaan nukkuminen tuntuu siltä kuin nukkuisi kissan päällä ja välillä pitääkin varmistaa ettei Rämpsä ole joutunut ahdinkoon. Onneksi nää täyttää tehtävänsä. Mutta että onko tulevaisuudessa roiskeläppämarkkinoilla tarpeeksi kysyntää kun noista lähtee täyte? Tai onko nahkaisella tilkkupeitolla tiedossa tienestiä? Kaipaiskohan  Rämpsä menevää syystakkia viileisiin iltoihin? Vai olisko kolikkopussukoille tarvetta, anyone?